Naprawa pompki spryskiwacza, Peugeot 306
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Naprawa pompki spryskiwacza [Guide + Photos] w Peugeotach
Udało mi si samodzielnie naprawi pompk spryskiwaczy. Objaw był nastpujący - po włączeniu
spryskiwaczy tylnej szyby, przedni spryskiwacz umarł. Zwykle po kilku godzinach wszystko si
odtykało, tym razem jednak konieczna była interwencja. Dostp do zbiorniczka od spryskiwaczy i
samej pompki w moim samochodzie jest relatywnie prosty. Podobnie jest w wikszoci peugeotów.
Sama pompka jest dwukierunkowa, tzn. sterowana zmianą polaryzacji napicia zasilającego. Na
wyjciu pompki znajduje si zaworek odpowiedzialny za ukierunkowanie płynu na przednią bąd?
tylną szyb. Okazuje si, że ów zawór lubi si zapycha i sprawia, że "nierozbieralna" pompka nadaje
si do wymiany.
Zacząłem od rozebrania nadkola - dwa z trzech plastikowych zatrzasków okazało si jednorazowych.
Jeszcze dwie rubki i oczom ukazuje si cały zbiorniczek.
Troch mało elegancko peugeot rozwiązał prowadzenie rurek z płynem.
Dwie nakrtki i można już wyją zbiornik po uprzednim rozłączeniu gumowych wżyków oraz
zasilania pompki.
Zbiornik + pompka
Pompka w całej okazałoci - dysze (założyłem do zdjcia nie w tą stron są wcinite, wic wyjcie ich
wymaga troch siły. Zdjty aparat z dyszami (czarną i białą) trzeba ?rozpołowi?. Biała dysza kryje w
sobie mały cylinderek, który pod wpływem zmiany kierunku przepływu przemieszcza si w jedną
ąd w drugą stron, blokując jedną z dysz. W moim przypadku do rodka dostał si jaki opiłek,
kawałek plastiku, który zaklinował cały mechanizm i woda lała si równo na "przód" i "tył", jednak
pompka nie potrafiła wytworzy odpowiedniego cinienia, efektem czego z przodu była susza, z tyłu
lekko kapało i to bez wzgldu na kierunek obrotów.
Po złożeniu wszystkiego do kupy pozostała mi tylko... regulacja dysz, bo teraz leci tak mocno, że nie
trafia na szyb, a na dach i samochód za mną
[ Pobierz całość w formacie PDF ]