New Sparks 3 testy, Angielski
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Carol Barrett Magdalena Szpotowicz
Małgorzata Szulc-Kurpaska
Tests
1
Tests
Contents
page
Wstep
3
Karta osiagniec ucznia
4
Odpowiedzi
5
Starter Test A
10
B
11
Test 1 A
12
1B
13
Test 2 A
14
2 B
15
Test 3 A
16
3B
17
Listening test 1 A
18
1 B
19
Reading test 1 A
20
1 B
21
Writing test
1A
22
1B
23
Speaking test 1 A
24
1B
25
Test 4 A
26
4B
27
Test 5 A
28
5B
29
Test 6 A
30
6 B
31
Listening test 2 A
32
2 B
33
Reading test 2 A
34
2B
35
Writing test
2 A
36
2B
37
Speaking test 2 A
38
2 B
39
Wstep
Wprowadzenie do testów
Testy pomogà sprawdziç post´py uczniów. Dzi´ki nim
nauczyciel ma okazj´ zobaczyç, ile jego uczniowie si´ ju˝
nauczyli oraz sprawdziç, nad czym nale˝y jeszcze dłu˝ej
popracowaç, jakie çwiczenia wprowadziç, zanim przejdà do
realizacji nowego rozdziału.
Uczniowie powinni byç zach´cani do traktowania testów nie
jako sposobu na ocenianie ich post´pów przez nauczyciela,
ale okazji do zauwa˝enia bł´dów, jakie im si´ zdarzajà.
Nauczyciel mo˝e wtedy wspólnie z uczniem poprawiç bł´dy,
wyjaÊniç lub przypomnieç zasad´ np. pisowni. Pomyłki
j´zykowe nie powinny byç przedstawiane negatywnie, ale
jako naturalna faza rozwoju j´zykowego dziecka.
Przeprowadzanie testów
Sprawdzanie post´pów w nauce jest wa˝nà cz´Êcià procesu
nauczania i uczenia si´ j´zyka. Uczniowie nie powinni baç si´
testów, wi´c bardzo istotne jest, aby towarzyszyła im spokojna
i przyjazna atmosfera w klasie. Tu˝ przed testem warto
przeprowadziç z uczniami krótkà rozgrzewk´ j´zykowà
i szybko powtórzyç słownictwo i struktury, które mamy
sprawdzaç. Nale˝y równie˝ wyjaÊniç dzieciom punktacj´ testu,
˝eby poczuły si´ bardziej odpowiedzialne za swojà nauk´.
Oceny: 14 –15 Doskonale
12–13 Bardzo dobrze
8 –11 Dobrze
4 –7 Dostatecznie
0 –3 Wymaga jeszcze pracy
Standardy osiàgni´ç
Materiały oceniajàce zamieszczone w
Ksià˝ce nauczyciela
pozwolà nauczycielowi oceniç post´py uczniów w zakresie
czterech sprawnoÊci j´zykowych. Realizacja kursu pozwoli
uczniom osiàgnàç nast´pujàce umiej´tnoÊci w czterech
sprawnoÊciach j´zykowych.
Czytanie
Uczeƒ
• potrafi rozpoznaç form´ pisemnà wyrazów, które poznał
wczeÊniej w formie mówionej,
• potrafi połàczyç wyrazy i zwroty zawarte w dymkach
komiksu z wyrazami i zwrotami usłyszanymi w nagraniu.
Pisanie
Uczeƒ
•
potrafi pisaç po Êladzie pojedyncze wyrazy, które poznał
wczeÊniej na lekcjach,
•
potrafi przepisaç pojedyncze wyrazy, poznane na
lekcjach, według przedstawionego modelu.
Słuchanie
Uczeƒ
• potrafi rozpoznaç brzmienie pojedynczych słów
i połàczyç je z obrazkami lub z formà pisemnà wyrazu,
• wykonuje ustne polecenia składajàce si´ z nie wi´cej ni˝
czterech słów,
• rozumie i wykonuje usłyszane w nagraniu polecenia do
çwiczeƒ,
• rozumie tekst nagrania komiksu przy pomocy ilustracji
i tekstu.
Mówienie
Uczeƒ
•
potrafi odpowiedzieç jednym słowem lub prostym
zwrotem, pod warunkiem, ˝e usłyszał wczeÊniej przykład,
•
potrafi nazwaç poznane na lekcjach osoby, i przedmioty,
•
potrafi powtórzyç dialog składajàcy si´ z 1–2 pytaƒ
i odpowiedzi z pomocà materiałów wizualnych,
•
potrafi recytowaç tekst piosenki lub wierszyka.
3
Wst´p
© Oxford University Press
PHOTOCOPIABLE
KARTA OSIÑGNI¢å UCZNIA – PODR¢CZNIK
NEW SPARKS 3
Uczeƒ
klasa
Nauczyciel
data
(W odpowiedniej kolumnie po prawej stronie tabeli nale˝y wstawiç
3
)
Poziom osiàgni´ç
ZAKRES OSIÑGNI¢å
pełny
cz´Êciowy
minimalny
Uwa˝nie słucha wypowiedzi innych uczniów i nauczyciela.
Rozumie polecenia nauczyciela.
Rozumie sens historyjek i bajek.
Powtarza za modelem (nauczycielem, kasetà).
Wypowiada si´ słowami.
Wypowiada si´ zdaniami.
Posługuje si´ słownictwem poznanym na lekcjach.
Udziela odpowiedzi na pytania.
Samodzielnie zadaje pytania.
Czyta wyrazami.
Czyta zdaniami.
Czyta głoÊno ze zrozumieniem.
Czyta cicho ze zrozumieniem.
Czyta z podziałem na role.
Czyta dodatkowe ksià˝eczki.
Przepisuje poprawnie.
Pisze poprawnie ze słuchu.
Pisze poprawnie z pami´ci.
Potrafi napisaç krótki tekst według wzoru.
Potrafi samodzielnie zredagowaç krótki tekst.
Rozpoznaje znaczenie wypowiedzianych słów.
Rozpoznaje znaczenie napisanych słów.
Potrafi nazwaç przedmioty, rzeczy, zwierz´ta, które były omawiane na lekcji.
Przypomina sobie dawno poznane słowa.
Poprawnie u˝ywa liczby mnogiej.
Prowadzi słowniczek obrazkowy.
Pracuje w zespole.
Ch´tnie pomaga innym.
Łatwo komunikuje si´ z rówieÊnikami.
Jest pracowity/a i obowiàzkowy/a.
Potrafi sam/a oceniç swojà prac´.
Ch´tnie bierze udział w lekcji.
Uwa˝a na lekcji.
Komentarze i zalecenia nauczyciela:
Podpis:
4
Karta osiàgni´ç ucznia
© Oxford University Press
PHOTOCOPIABLE
Odpowiedzi
Testy podsumowujàce rozdziały
(
Unit Tests
)
Starter test A
A
C
Find and write the names of the animals.
7
bird
8
dog
9
zebra
10
crocodile
10
monkey
Read. Draw and colour the numbers.
Odpowiedzi:
1
2 (green)
D
Draw a bird. Write.
Uczniowie rysujà ptaka i uzupełniajà zdania wyrazami
big, small, long,
i
short
, zgodnie z rysunkiem.
2
5 (red)
3
10 (blue)
4
7 (yellow)
B
Write the numbers.
5
fourteen
6
seventeen
7
thirteen
8
nineteen
C
Look and write. What’s this? It’s a ….
9
Test 2 A
A
chair
10
pencil
11
guitar
12
dress
Read and write.
Odpowiedzi:
1
chair
D
Read and answer.
13–15
Student’s own answers.
2
cupboard
3
table
4
bed
B
Read and write.
5
behind
Starter test B
A
6
under
7
in
8
on
Read. Draw and colour the numbers.
Odpowiedzi:
1
3 (orange)
C
Look and write.
9
It’s under the table.
10
It’s on the bed.
11
It’s in the cupboard.
12
It’s under the bed.
2
6 (blue)
3
9 (brown)
4
8 (red)
D
Read and answer.
13–15
Student’s own answers.
B
Write the numbers.
5
fifteen
6
eighteen
7
twelve
8
twenty
C
Look and write.
9
Test 2B
A
jacket
10
computer
11
rubber
12
desk
D
Read and answer.
13–15
Student’s own answers.
Read and write.
Odpowiedzi:
1
sofa
2
fridge
3
bath
4
cooker
Test 1A (Unit 1)
Odpowiedzi:
A
B
Read and write.
5
in
Read and write.
Odpowiedzi:
1
He can run.
6
under
7
on
8
behind
C
Look and write.
9
It’s under the chair.
10
It’s in the cooker.
2
He can swim.
3
He can jump.
11
It’s on the cupboard.
12
It’s behind the fridge.
Right
(
3
)
or wrong
(
7
)
?
4
3
B
D
Read and answer.
13–15
Student’s own answers.
5
3
6
7
C
Find and write the names of the animals.
7
lion
8
fish
9
fox
10
elephant
11
rabbit
Test 3A
A
D
Draw an elephant. Write.
Uczniowie rysujà słonia i uzupełniajà zdania wyrazami
big, small, long
i
short,
zgodnie z rysunkiem.
What’s he doing? What’s she doing? Match.
Odpowiedzi:
She’s riding a bike (1).
He’s playing the guitar (2).
She’s singing (3).
He’s playing tennis (4).
She’s eating (pizza) (5).
Test 1B (Unit 1)
A
Read and write.
Odpowiedzi:
1
He can walk.
2
He can climb.
3
He can fly.
B
Look and write. What’s the weather like?
6
It’s sunny.
Right
(
3
)
or wrong
(
7
)
?
4
3
B
7
It’s rainy.
5
7
6
7
8
It’s cloudy.
9
It’s windy.
5
Odpowiedzi
[ Pobierz całość w formacie PDF ]