NIE ZNIKAJ!- podręcznik dla nauczycieli-BIORÓŻNORODNOŚĆ, OGRÓD

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
materiały dla nauczycieli
materiały dla nauczycieli
Opracowanie tekstu wprowadzającego:
Marta Jermaczek-Sitak
Scenariusze:
Karolina Baranowska
(„Kto przemówi w imieniu Wilka?” i „Plątanina życia”),
Gosia Świderek
(pozostałe)
Konsultacje merytoryczne:
Marta Jermaczek-Sitak
Redakcja i korekta:
Ewa Kamińska, Gosia Świderek
Ilustracje:
Michał Wenski, Kooperatywa.org
Projekt okładki:
Ewa Starzyk, Kooperatywa.org
Skład:
Piotr Świderek, Kooperatywa.org
Wydawca:
Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła”
90-602 Łódź, ul. Zielona 27
tel. 42 632 03 11, 42 632 81 18, fax 42 291 14 50
oice@zrodla.org
www.zrodla.org
ISBN: 978-83-928246-9-5
Wydanie pierwsze
Łódź 2011
Wydrukowano na papierze z makulatury
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons „Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów
i rozpowszechniać w celach niekomercyjnych pod warunkiem podania ich źródła i autorstwa.
Internetowa wersja publikacji:
www.bioroznorodnosc.edu.pl
Opracowano w ramach projektu „Nie znikaj. Konkurs o bioróżnorodności”
doinansowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
3
SpiS treści
Co to jest bioróżnorodność? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Dlaczego bioróżnorodność znika? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
Jak chronić bioróżnorodność?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Scenariusze i karty pracy
1. Różnorodność jest piękna – ćwiczenia na rozpoczęcie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
2. Plątanina życia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
3. Usługi ekosystemowe. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
4. Od wierzby do jagód acai . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
5. Zwierzęta z różnych stron świata . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
6. Mur – zagrożenia dla bioróżnorodności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
7. Kto przemówi w imieniu Wilka? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
8. Bzyczące i ćwierkające ogrody . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
9. Na marginesie środowiska . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
10. Wypalanie traw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aureola.keep.pl
  •