NORCOM Dz.U.2003.32.262 rozp. warunki techniczne pojazdów ujednolicony 2009 06 20, Akty Prawne - ujednolicone
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Dz.U.2003r.32.262 z póŹn. zm. – rozp. w/s warunków technicznych pojazdów i zakresu ich wyposaŻenia – stan prawny na dzieŃ 20.06.2009. v1.4
(Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.)
MATERIAŁ POMOCNICZY NIE STANOWI ŹRÓDŁA PRAWA
20040404
zm. Dz.U.04.34.300
§1
20040501
zm. Dz.U.04.103.1085 §1
20040814
zm. Dz.U.04.169.1773 §1
20070531
zm. Dz.U.07.90.604
§1
20071020
zm. Dz.U.07.192.1393 §1
20090620
zm. Dz.U.09.75.639
§1
(info o zmianach na końcu – światła, lusterka, oznakowanie
pojazdów policji)
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
1) 2)
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
Na podstawie
art. 66
ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz.
602, z późn. zm.
3)
) zarządza się, co następuje:
Dział I
Przepisy ogólne
§ 1.
1. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:
1)
(1)
pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, z
wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu uprzywilejowanego;
2)
(2)
pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Biura Ochrony Rządu, Agencji
Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu
Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, kontroli skarbowej i Służby Celnej,
Służby Więziennej i straży pożarnej, z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu uprzywilejowanego;
3) pojazdu zabytkowego;
4) tramwaju i trolejbusu, dla których warunki techniczne określają odrębne przepisy.
1a.
(3)
W przypadku pojazdu nabytego na licytacji publicznej, pojazdu zakupionego po przepadku na rzecz
Skarbu Państwa lub na rzecz jednostki samorządu terytorialnego, dla których nie można ustalić daty pierwszej
rejestracji, warunki techniczne określone w niniejszym rozporządzeniu stosuje się odpowiednio od dnia 1
stycznia roku produkcji pojazdu.
2. Pojazd zarejestrowany za granicą, a znajdujący się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, powinien
odpowiadać warunkom technicznym określonym w
Konwencji o ruchu drogowym
, sporządzonej w Wiedniu
dnia 8 listopada 1968 r. (Dz. U. z 1988 r. Nr 5, poz. 40 i 41).
3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
(4)
"stosowaniu warunków technicznych w zależności od daty zarejestrowania pojazdu po raz pierwszy",
rozumie się przez to stosowanie tych warunków odpowiednio do daty pierwszej rejestracji pojazdu, którą jest:
a) data pierwszej rejestracji pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej określona w
dowodzie rejestracyjnym pojazdu, z zastrzeżeniem lit. b i c,
b) data pierwszej rejestracji za granicą w przypadku pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą,
c)
(5)
data zarejestrowania pojazdu po raz pierwszy podana przez organy, o których mowa w art. 73 ust. 3
ustawy,
d)
(6)
1 stycznia roku produkcji w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy, dla którego nie można ustalić
daty pierwszej rejestracji za granicą;
2) "Regulaminach EKG ONZ" rozumie się przez to Regulaminy Europejskiej Komisji Gospodarczej
Organizacji Narodów Zjednoczonych stanowiące
załączniki
do Porozumienia dotyczącego przyjęcia jednolitych
wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych
Pobrano ze strony:
www.norcom.com.pl
- forum dyskusyjne dla SKP i Wydziałów Komunikacji
Opracował: B. MaĆkowski z materiałów:LEX
- 1 -
Dz.U.2003r.32.262 z póŹn. zm. – rozp. w/s warunków technicznych pojazdów i zakresu ich wyposaŻenia – stan prawny na dzieŃ 20.06.2009. v1.4
pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań,
sporządzonego w Genewie dnia 20 marca 1958 r. (Dz. U. z 2001 r. Nr 104, poz. 1135 i 1136);
3)
(7)
ciężarze 1 tony rozumie się przez to ciężar spowodowany obciążeniem masą jednej tony, który
odpowiada 9,8 kiloniutona (kN);
4)
(8)
maksymalnej masie całkowitej rozumie się przez to największą masę pojazdu obciążonego określoną
w zależności od jego konstrukcji przez producenta;
5)
(9)
maksymalnym nacisku osi rozumie się przez to największy nacisk kół na podłoże danej osi pojazdu
obciążonego, określony przez producenta w zależności od konstrukcji pojazdu oraz konstrukcji tej osi;
6)
(10)
masie ciągniętej rozumie się przez to masę odpowiadającą naciskom osi pojazdu ciągniętego;
7)
(11)
maksymalnej masie ciągniętej rozumie się przez to największą masę ciągniętą określoną przez
producenta pojazdu;
8)
(12)
maksymalnym obciążeniu urządzenia sprzęgającego pojazdu samochodowego rozumie się przez to
masę odpowiadającą największemu statycznemu naciskowi pionowemu przenoszonemu przez urządzenie
sprzęgające, określoną przez producenta w zależności od konstrukcji pojazdu oraz konstrukcji tego
urządzenia; masa ta nie obejmuje masy urządzenia sprzęgającego pojazdu samochodowego;
9)
(13)
maksymalnym obciążeniu urządzenia sprzęgającego naczepy i przyczepy z osią centralną rozumie
się przez to masę odpowiadającą największemu statycznemu naciskowi pionowemu przenoszonemu przez
urządzenie sprzęgające, określoną przez producenta pojazdu;
10)
(14)
masie pojazdu nieobciążonego rozumie się przez to masę własną motocykla, motoroweru i pojazdu
czterokołowego;
11)
(15)
pojeździe czterokołowym rozumie się przez to niektóre pojazdy samochodowe mające cztery koła,
homologowane według kategorii L.
Dział II
Wymiary, masy i naciski osi pojazdu
§ 2.
(16)
1. Długość pojazdu nie może przekraczać w przypadku:
1) pojazdu samochodowego, z wyjątkiem autobusu 12,00 m;
2) przyczepy, z wyjątkiem naczepy 12,00 m;
3) pojazdu członowego 16,50 m;
4) zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy 18,75 m;
5) autobusu przegubowego 18,75 m;
6) autobusu dwuosiowego 13,50 m;
7) autobusu o liczbie osi większej niż dwie 15,00 m;
8) zespołu złożonego z autobusu i przyczepy 18,75 m;
9) zespołu złożonego z trzech pojazdów, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd wolnobieżny lub
ciągnik rolniczy 22,00 m;
10) motocykla, motoroweru lub roweru, pojazdu czterokołowego oraz zespołu złożonego z motocykla,
motoroweru, roweru lub pojazdu czterokołowego z przyczepą 4,00 m.
2.
(17)
Szerokość pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 12, § 45 ust. 3 pkt 1, § 54 ust. 3, nie może przekraczać 2,55 m
i nie obejmuje ona lusterek zewnętrznych, świateł umieszczonych na bokach pojazdu oraz elementów
elastycznych wykonanych z gumy lub z innych tworzyw sztucznych. Szerokość nadwozia pojazdu, który
przeznaczony jest do przewozu towarów w określonej temperaturze, jeżeli jego ściany boczne wraz z izolacją
termiczną mają grubość nie mniejszą niż 45 mm każda, może wynosić do 2,6 m.
3. Wymiary, o których mowa w ust. 1 pkt 13 i 57, nie obejmują bagażnika mocowanego do tylnej ściany
autobusu oraz platformy samozaładowczej mocowanej z tyłu pojazdu samochodowego i przyczepy, przy czym
nie mogą one powodować przekroczenia tych wymiarów o więcej niż 0,3 m.
4. Wysokość pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 11, nie może przekraczać 4,00 m.
5. Odległość między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a tylnym obrysem naczepy nie może
przekraczać 12,00 m.
6. Odległość mierzona równolegle do podłużnej osi zespołu pojazdów, między najdalej wysuniętym do przodu
punktem przestrzeni ładunkowej położonej za kabiną kierowcy a tylnym obrysem przyczepy, po odjęciu
odległości między tylnym obrysem samochodu a przednim obrysem nadwozia przyczepy, nie może przekraczać
15,65 m.
Pobrano ze strony:
www.norcom.com.pl
- forum dyskusyjne dla SKP i Wydziałów Komunikacji
Opracował: B. MaĆkowski z materiałów:LEX
- 2 -
Dz.U.2003r.32.262 z póŹn. zm. – rozp. w/s warunków technicznych pojazdów i zakresu ich wyposaŻenia – stan prawny na dzieŃ 20.06.2009. v1.4
7. Odległość mierzona równolegle do podłużnej osi zespołu pojazdów, między najdalej wysuniętym do przodu
punktem przestrzeni ładunkowej położonej za kabiną kierowcy a tylnym obrysem przyczepy, nie może
przekraczać 16,40m.
8. Odległość między tylną osią pojazdu samochodowego a przednią osią przyczepy w zespole pojazdów nie
może być mniejsza niż 3,00 m.
9. Odległość między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a dowolnym punktem przedniej
części naczepy nie może przekraczać 2,04 m.
10. Wymienne nadwozia i standaryzowane ładunki, w szczególności takie jak kontenery, powinny zawierać się
w wymiarach maksymalnych określonych w ust. 1 pkt 19, ust. 2, 47 i 9.
11. Wysokość motocykla, motoroweru oraz niektórych pojazdów czterokołowych nie może przekraczać 2,50
m.
12. Szerokość motocykla i motoroweru oraz niektórych pojazdów czterokołowych nie może przekraczać 2,00
m, a jednośladowego motoroweru 1,00 m.
13. Przepisy ust. 68, 11 i 12 stosuje się do pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia
1998 r.
14. Przepisy ust. 9 stosuje się do pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1993 r.
§ 3.
(18)
1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 213, nie może przekraczać w
przypadku:
1) pojazdu składowego zespołu pojazdów:
a) przyczepy dwuosiowe 18 ton,
b) przyczepy trzyosiowe 24 tony;
2) zespołu pojazdów mających 5 lub 6 osi:
a) dwuosiowy pojazd samochodowy i trzyosiowa przyczepa 40 ton,
b) trzyosiowy pojazd samochodowy i dwuosiowa przyczepa 40 ton;
3)
(19)
pojazdów członowych mających 5 lub 6 osi:
a) dwuosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa 40 ton,
b) trzyosiowy ciągnik siodłowy i dwu lub trzyosiowa naczepa 40 ton,
c) trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa przewożąca 40stopowy kontener ISO w transporcie
kombinowanym 44 tony;
4) zespołu pojazdów mających 4 osie, składających się z dwuosiowego pojazdu samochodowego i
dwuosiowej przyczepy 36 ton;
5) pojazdu członowego mającego 4 osie, składającego się z dwuosiowego ciągnika siodłowego i
dwuosiowej naczepy, jeżeli odległość pomiędzy osiami naczepy:
a) wynosi co najmniej 1,3 m, ale nie więcej niż 1,8 m 36 ton,
b) jest większa niż 1,8 m 36 ton + 2 tony tolerancji, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i
zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5c;
6) dwuosiowego pojazdu samochodowego 18 ton;
7) trzyosiowego pojazdu samochodowego 25 ton albo 26 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w
opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi
napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5
tony;
8) czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami kierowanymi 32 tony, jeżeli oś napędowa
jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c,
albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych
osi nie przekracza 9,5 tony;
9) trzyosiowego autobusu przegubowego 28 ton.
2. Udział masy na oś lub osie napędowe pojazdu lub zespołu pojazdów nie może być mniejszy niż 25% w
przypadku ich maksymalnej masy całkowitej.
3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których
mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas.
4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej
określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także nacisków osi, przy czym:
1) w przypadku pojazdów przeznaczonych do ciągnięcia przyczepy producent może określić inną, wyższą
wartość maksymalnego nacisku osi tylnej stosowaną wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy;
2) w przypadku wyposażenia pojazdu w urządzenia sprzęgające producent podaje w jego pobliżu
maksymalne statyczne obciążenia pionowe tego urządzenia;
Pobrano ze strony:
www.norcom.com.pl
- forum dyskusyjne dla SKP i Wydziałów Komunikacji
Opracował: B. MaĆkowski z materiałów:LEX
- 3 -
Dz.U.2003r.32.262 z póŹn. zm. – rozp. w/s warunków technicznych pojazdów i zakresu ich wyposaŻenia – stan prawny na dzieŃ 20.06.2009. v1.4
3) suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa całkowita pojazdu, a
nacisk osi przedniej przy maksymalnym nacisku na oś tylną oraz maksymalnej masie całkowitej pojazdu nie
może być mniejszy niż 30 % maksymalnej masy całkowitej;
4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może
przekroczyć:
a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
d) 3.500 kg,
z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w
załączniku nr 1
do
rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów
samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150 %
wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych
warunków.
5.
(20)
Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może
przekroczyć:
a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy
całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość,
b) 750 kg.
6. Minimalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego nie może być mniejsze niż 25 kg, przy
czym producent pojazdu podaje w instrukcji obsługi następujące dane:
1) maksymalne obciążenie urządzenia sprzęgającego;
2) miejsce mocowania tego urządzenia do konstrukcji pojazdu;
3) maksymalną odległość punktu sprzęgnięcia od osi tylnej pojazdu.
7. Zespół pojazdów składający się z samochodu osobowego i przyczepy, obciążonych do wartości
maksymalnych mas, powinien ruszyć z miejsca co najmniej 5 razy w czasie 5 minut pod wzniesienie o
nachyleniu 12 %.
8. Wymagania odnośnie mas motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych
pojazdów określa załącznik do dyrektywy 93/93/EWG, przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla
jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta, a
maksymalna masa pojazdu nieobciążonego dla pojazdów trzy i czterokołowych nie powinna przekraczać:
1) w przypadku pojazdów trójkołowych:
a) motorowery 270 kg,
b) motocykle 1.000 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym);
2) w przypadku pojazdów czterokołowych:
a) pojazdy czterokołowe lekkie 350 kg,
b) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu osób 400 kg,
c) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu rzeczy 550 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy
napędzie elektrycznym).
9. Dopuszczalna masa całkowita pojazdów trzy i czterokołowych nie może przekroczyć maksymalnej masy
podanej przez producenta.
10. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy i czterokołowych nie może
przekraczać w przypadku:
1) motoroweru trójkołowego 300 kg;
2) pojazdu czterokołowego lekkiego 200 kg;
3) motocykla trójkołowego:
a) do przewozu rzeczy 1.500 kg;
b) do przewozu osób 300 kg;
4) pojazdu czterokołowego innego niż lekki:
a) do przewozu rzeczy 1.000 kg;
b) do przewozu osób 200 kg.
11. Motocykle, motorowery i pojazdy czterokołowe mogą ciągnąć przyczepę o masie określonej przez
producenta, ale nieprzekraczającej 50 % masy pojazdu nieobciążonego.
12. Dopuszczalna masa całkowita ciągnika rolniczego o kołach ogumionych nie może przekraczać 14 t, a jej
udział na jedną z osi 10 ton. Udział obciążenia osi przedniej dla każdego stanu obciążenia ciągnika nie może
być mniejszy niż 20% jego masy własnej.
Przypis: z i bez ham.
Pobrano ze strony:
www.norcom.com.pl
- forum dyskusyjne dla SKP i Wydziałów Komunikacji
Opracował: B. MaĆkowski z materiałów:LEX
- 4 -
Przypis: uciąg
Dz.U.2003r.32.262 z póŹn. zm. – rozp. w/s warunków technicznych pojazdów i zakresu ich wyposaŻenia – stan prawny na dzieŃ 20.06.2009. v1.4
13.
(21)
Przepisy ust. 2 i 4 pkt 3 stosuje się do pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 marca
1998 r.
Przypis: Uwaga !
KaŜdy hak powinien posiadać tabliczkę znamionową na której powinien być wykazany przez producenta haka :
-
„D” uciąg haka w kN,
-
„S” największy statyczny nacisk pionowy na hak – w kg,
-
„R” – dopuszczalna masa ciągnionej przez pojazd przyczepy z hamulcem.
JeŜeli na tabliczce znamionowej zaczepu kulowego pojazdu brakuje określenia dopuszczalnej masy całkowitej ciągnionej przyczepy jaką moŜna
podpiąć pod zaczep pojazdu to naleŜy wyliczyć dla danego pojazdu
dopuszczalną masę całkowitą z hamulcem
wg. wykazanego wzoru:
DMC pojazdu x D x 1000
DMC przyczepy =
(DMC pojazdu x 9,8[m/s
2
]) – (1000 x D [kN])
§ 4.
(22)
1. Przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie
sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną zespół złożony z dwóch lub więcej
osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza
niż 1 m i nie większa niż 1,8 m.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do motocykli, motorowerów, samochodów osobowych i ciągników rolniczych.
3. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem wejścia w życie
rozporządzenia, dla których przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 2 m
lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną zespół złożony z dwóch
lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest
nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 2 m.
§ 5.
(23)
1. Nacisk osi nie może przekraczać w przypadku:
1) pojedynczej osi nienapędowej 10 ton;
2) podwójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi:
a) mniej niż 1 m (d < 1,0) 11 ton,
b) pomiędzy 1,0 m a 1,3 m (1,0 Ł d < 1,3) 16 ton,
c) pomiędzy 1,3 m a 1,8 m (1,3 Ł d < 1,8) 18 ton,
d) 1,8 m lub więcej (1,8 Ł d) 20 ton;
3) potrójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi:
a) 1,3 m i mniej niż 1,3 m (d Ł 1,3) 21 ton,
b) pomiędzy 1,3 m a 1,4 m (1,3 < d Ł 1,4) 24 tony;
4) pojedynczej osi napędowej:
a) pojazdów, o których mowa w §3 ust. 1 pkt 2 i 3 11,5 tony,
b) pojazdów, o których mowa w §3 ust. 1 pkt 4, 5, 6, 7, 8 i 9 11,5 tony;
5) podwójnej osi napędowej, przy odległości (d) między osiami składowymi:
a) mniej niż 1 m (d < 1,0) 11,5 tony,
b) pomiędzy 1,0 m a 1,3 m (1,0 Ł d < 1,3) 16 ton,
c) pomiędzy 1,3 m a 1,8 m (1,3 Ł d < 1,8) 18 ton albo 19 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony
bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi
napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5
tony.
2. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których
mowa w ust. 1, są wartości rzeczywiste.
3.
(24)
Oś, której obciążenie lub wysokość w stosunku do drogi mogą być zmieniane za pomocą urządzenia
zamontowanego na stałe w pojeździe, musi zostać odpowiednio automatycznie obciążona lub obniżona, jeżeli
nacisk najbliższej (najbliższych) osi lub osi przedniej pojazdu samochodowego osiągnął wartość dopuszczalną.
Obciążenie lub obniżenie osi powinno nastąpić po ruszeniu pojazdu najpóźniej do osiągnięcia prędkości 30
km/h.
§ 5a.
(25)
Wymagania w zakresie zwrotności pojazdów i zespołów pojazdów, z zastrzeżeniem §6 ust. 1, §7
ust. 1 i §8 ust. 1 określa pkt 7.6. załącznika nr 1 dyrektywy 97/27/WE.
§ 5b.
(26)
Wymagania w zakresie maksymalnej masy ciągniętej określa pkt 2.2. załącznika nr IV dyrektywy
97/27/WE.
Pobrano ze strony:
www.norcom.com.pl
- forum dyskusyjne dla SKP i Wydziałów Komunikacji
Opracował: B. MaĆkowski z materiałów:LEX
- 5 -
[ Pobierz całość w formacie PDF ]