Największy skarb ludzkości- ADORACJA NAJŚWIĘTSZEGO SAKRAMENTU,

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Największy skarb ludzkości
Poprzez adorację eucharystyczną Jezus dotyka duszy
każdego człowieka i działa w samym sercu świata. Będąc
uniwersalnym środkiem przeciwko złu, które nęka ludzkość,
adoracja jest czerpaniem miłości Bożej z samego jej źródła.
Ojciec święty Jan Paweł II mówi, że całe zło na świecie
mogłoby zostać przezwyciężone poprzez ogromną moc
nieustającej adoracji eucharystycznej. Jedną z jego
pierwszych inicjatyw po zamachu w 1981 r. było ustanowienie
codziennej adoracji w Bazylice św. Piotra. Za pomocą tych
oto słów Cathaal Magee - świecki Irlandczyk, działający za
zgodą miejscowego biskupa - nie przestaje przypominać o
największym Skarbie, ukrytym w Najświętszym Sakramencie:
Wielu kapłanów zaświadcza, że od kiedy tylko ustanowili w
swych parafiach nieustanną adorację, to zaczęła maleć ilość
przestępstw. Szatan wyrzucany jest z każdego miejsca, gdzie
adoruje się nieustannie Chrystusa w Najświętszym
Sakramencie. Uwierzcie w to, że Jezus w Hostii jest Panem,
który wyrzuca demony i działa z mocą oraz skutecznością
nieskończenie większą, niż wszystkie siły bezpieczeństwa na
ziemi. W Irlandii, w 78 parafiach, ludzie świeccy zmieniają
się dzień i noc, aby nieprzerwanie adorować Najświętszy
Sakrament. W ten sposób zaangażowanych jest mniej więcej 60
tys. ludzi, którzy modlą się jedną godzinę tygodniowo.
Ruch nieustającej adoracji przez ludzi świeckich został
zapoczątkowany w USA. W 1981 r. Ks. M. Traynor, głęboko
przejęty wzrastającym poziomem przestępczości i narkomanii
na terenie swojej parafii w Los Angeles, postanowił
przeznaczyć jedną godzinę tygodniowo na adorację. Do tego
samego zachęcał swoich parafian. Z biegiem czasu powstał
łańcuch osób, zapewniających nieustanną modlitwę przed
Jezusem w Hostii. W ciągu jednego roku dzielnica doznała
znacznego przeobrażenia, a w ciągu kilku lat - poziom
wszelkiego rodzaju przestępstw gwałtownie spadł.
Konstatujący tę niecodzienną zmianę mieszkańcy sąsiednich
parafii zaprowadzili również nieprzerwaną adorację w swoich
kościołach. W ten sposób rozpoczął się ruch świeckich
adoratorów Najświętszego Sakramentu. Ks. M. Traynor
postanowił udać się do Rzymu w celu otrzymania
błogosławieństwa dla tej inicjatywy ludzi świeckich. W maju
1986r. Ojciec święty z radością wysłuchał sprawozdania
parafianina z Los Angeles i zachęcił go do dalszego
rozpowszechniania dzieła nieustającej adoracji. Papież
podarował mu również monstrancję, posiadającą u dołu napis:
Totus Tuus. Obecna przy tym spotkaniu Matka Teresa z Kalkuty
również wyraziła gorącą zachętę do rozszerzania tego ruchu:
Nieustanna adoracja jest najpiękniejszym darem, jaki Pan
może uczynić. Ludzie są głodni Boga. Wpatrując się w
Najświętszy Sakrament wiemy, jak bardzo Bóg nas kocha. Będę
się modlić, aby Bóg błogosławił Pańskie działanie, aby jak
najwięcej ludzi podzielić mogło tę radość adorowania
Chrystusa... Matka Teresa wielokrotnie świadczyła o
przedziwnej mocy adoracji: Jeśli pragniecie mieć nowe
powołania do waszych wspólnot, to ustanówcie codzienną
adorację. Od kiedy uczyniły to Misjonarki Miłości, ilość
powołań podwoiła się. Również ks. bp Seanus Hegarty z Raphöe
w Irlandii donosi, że w 1990 r., spośród 20 seminarzystów z
jego diecezji, 19 pochodziło z parafii ze stałą adoracją.
Obecnie w Stanach istnieją setki kaplic z wieczystą
adoracją. Ruch ten rozprzestrzenia się także w Korei,
Japonii, na Filipinach oraz w Ameryce Środkowej i
Południowej.
Wiadomo jednak, że adoracja
eucharystyczna praktykowana jest w
Kościele już od wielu wieków. Jej
korzenie sięgają wczesnochrześcijań
skiej praktyki przechowywania Ciała
Chrystusa z myślą o chorych. Kolejnym
etapem było przedłużone wznoszenie
Hostii podczas sprawowania Mszy św.,
skąd już niedaleka droga do pojawienia
się monstrancji. Do szczególnego
rozwoju kultu eucharystycznego
przyczynił się Sobór Trydencki, który w
dokumencie z 1551r. zalecił adorację
uroczystą, publiczną, z wyjściem poza
mury kościoła. Wszelkiego rodzaju ataki Reformacji przeciwko
rzeczywistej obecności Jezusa w Najświętszym Sakramencie
wywołały falę tym większej pobożności eucharystycznej w
Kościele. Jest to okres wielu zniesławień, lecz także bardzo
wielu cudów eucharystycznych, które przyczyniały się do
adorowania z wiarą tego największego Skarbu ludzkości na
ziemi. W okresie Oświecenia - szerzącego niechęć dla wiary,
a ubóstwiającego metodę "szkiełka i oka" - Diderot
przepowiadał obalenie religii przez potęgę rozumu i nauki:
Czy widzicie to jajko (symbol naukowej wiedzy)? To za jego
pomocą zburzymy teologiczne szkoły i wszystkie świątynie na
ziemi. Tymczasem, ruch eucharystycznej adoracji obejmował
coraz więcej kościołów i parafii. Św. Alfons Liguori (1696-
1787) zarządził na terenie swej diecezji wystawienie
Najświętszego Sakramentu każdego wieczora. Taka całonocna
adoracja istniała w kościele Santa Maria sopra Minerva w
Rzymie już od 1538 r. Półtora wieku później, św. Małgorzacie
Marii Alacoque - zakonnicy z Paray-le-Monial we Francji -
objawił się Jezus, wskazując na swe Serce gorejące
nieskończoną miłością, lecz wzgardzone i odepchnięte przez
tak wielu ludzi. Jezus nauczył zakonnicę z Paray-le-Monial
odprawiania "godziny świętej", polegającej na
wynagradzającej adoracji w nocy z czwartku na piątek. W tym
samym duchu miłości wynagradzającej, wyrażającej się przez
nieustanną adorację, wzniesiono w sto lat później Bazylikę
Najświętszego Serca Jezusowego na paryskim wzgórzu
Montmartre. Dzień i noc, nieprzerwanie od 1885 r., trwa w
niej eucharystyczna adoracja przed Chrystusem w monstrancji.
Światowe centrum kultu Serca Jezusowego jest miejscem
niezliczonych łask i nawróceń. W samym Paryżu istnieje
zresztą kilka kaplic z całodziennym wystawieniem,
umożliwiających ludziom pracującym krótką adorację - choćby
w czasie południowej przerwy na posiłek. Jednym z tego typu
miejsc jest kościół St. Louis d'Antin, w którym najmniej
dwóch kapłanów nieustannie spowiada oraz gdzie sprawuje się
osiem Mszy św. w ciągu dnia!
Adoracja eucharystyczna jest czerpaniem łask dla całej
ludzkości. Innymi słowy, z duchowych owoców modlitwy przed
Najświętszym Sakramentem my wszyscy korzystamy. Prawda ta
głęboko zainspirowała w połowie XIX w. francuską malarkę,
Théodelinde Dubouché, która założyła Instytut Adoracji
Wynagradzającej. W nocy 29 czerwca 1848 r., w przededniu
święta Bożego Ciała, Théodelinde (późniejsza matka Maria
Teresa) otrzymała od Pana następujące wezwanie: Pragnę mieć
nieustannie przed sobą takie dusze, które przyjmować będą
moje Życie. Na ich sercu umieszczę złoty kanał, taki sam,
jak na sercu twoim. Za jego pomocą, dusze te przekazywać
będą moje Życie innym duszom w świecie, które do mnie
należą. Dane jej również było ujrzeć scenę, przedstawiającą
Hostię, z której promieniowała dzień i noc życiodajna, Boska
moc. Napełniała ona sobą wszystkie tkanki Ciała Mistycznego,
którym jest Kościół. Poprzez to widzenie, Jezus ukazał jej
nieskończoną moc wstawiennictwa jednych dusz za drugie. Nie
zapomnijcie - powtarzała matka Maria Teresa nowicjuszkom -
że Hostia skrywa Jezusa, który trwa w nieustannej adoracji
wobec swego Przedwiecznego Ojca. Jedynie poprzez złączenie
się z Jezusem możemy prawdziwie adorować Boga w duchu i
prawdzie. Adoracja czyni z nas aktywnych współpracowników
Boga, ponieważ jednoczy nas z Chrystusem w Jego nieustannej
adoracji Ojca oraz dziele Odkupienia ludzkości. Czy prorocka
wizja francuskiej malarki nie realizuje się za naszych dni?
Otóż miała ona również wizję nowego ludu, który trwa w
adoracji przed Najświętszym Sakramentem. Mężczyźni i kobiety
o różnym pochodzeniu i stanie... Tym, co uderza, jest
chwała, jaką składają Bogu oraz Życie, jakim promieniują na
innych... Wydaje się - pisze świątobliwa siostra - że już
nastaje ta epoka, kiedy szlachetnie współzawodniczyć będą ze
sobą ośrodki adoracji Najświętszego Pana w Hostii.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aureola.keep.pl
  •