Największe błędy w e-biznesie(1)(1), Akademia sukcesu

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Ententa – Strategia Twoich Zysków
Największe
błędy w
e-biznesie
AGENCJA MARKETINGOWA
© 2007
Ententa
1
Ententa – Strategia Twoich Zysków
Spis treści:
To klienci określają Twoje miejsce na rynku...........................................................................3
Najczęściej popełniane błędy w ebiznesie i ich rozwiązanie.....................................................5
Najczęstsze błędy popełniane przez uczestników programów partnerskich.............................7
Kulą w płot, a potem z kasą w plecy........................................................................................11
Najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu blogów, na których da się zarobić..................13
Najczęstsze błędy popełniane podczas pozycjonowania.........................................................17
Największe błędy w copywritingu i ich rozwiązanie...............................................................18
© 2007
Ententa
2
Ententa – Strategia Twoich Zysków
Piotr R. Michalak
Właściciel agencji marketingowej Ententa:
Autor bestsellera „Sztuka pisania perswazyjnych
tekstów”:
To klienci określają Twoje miejsce na rynku
Pamiętam, gdy zaczynając działalność nie oferowałem jeszcze tworzenia stron
internetowych dla moich klientów. Sam potrzebowałem takiej usługi. Zgłosiłem się
do jednej z firm i poprosiłem ich o wycenę systemu CMS dla mojej strony. Dali
niską cenę. Zgodziłem się z zadowoleniem.
Po wdrożeniu, które trwało o parę tygodni dłużej niż zapowiadał wykonawca,
okazało się, iż system działa niesprawnie. Zgłosiłem usterkę. Poprawili raz. Dalej
nie działa. Zgłosiłem drugi raz, trzeci. Już nie odpowiadali.
Czyżbym był zanadto upierdliwy, chcąc mieć sprawny system, za który zapłaciłem?
Ile jest warty nowy klient? Ile jest warty stały klient? Czy klienta już pozyskanego
lepiej zignorować, czy może lepiej przekroczyć jego oczekiwania?
Jeśli zdarzają Ci się takie błędy w obsłudze klienta jak ten powyższy, to zapamiętaj
proszę: Klient, którego oczekiwania przekroczyłeś, będzie mówić o Tobie
znajomym. Będzie polecał Ciebie, a Ty będziesz miał coraz więcej klientów.
Klient, którego oczekiwań w ogóle nie spełniłeś, też będzie mówić o Tobie
znajomym. Będzie krytykować Cię i odradzać Twoją firmę.
Ponadto, klient nowy, którego oczekiwania przekroczyłeś, powróci do Ciebie.
Teraz zapłacił mało? Zarobi więcej i powróci po więcej. I zapłaci więcej.
A jeśli nawet nie, to co z tego. Pamiętaj, że gdy znajomy spyta się Twojego byłego
klienta: „Czy znasz dobrą firmę, która robi <tu wstaw to, co robisz>” – Twój były
klient powie znajomemu o Tobie.
Kolejny błąd, który popełniają biznesmeni, to nie edukowanie klientów.
Biznesmenom czasem wydaje się, że klienci zawsze mają uświadomione potrzeby,
są znawcami tematu i tylko wybierają między firmami, u których kupią.
Nic bardziej mylnego.
Ostatnio chciałem kupić samochód. Nie udało mi się. Sprzedawca mi przeszkodził.
© 2007
Ententa
3
Ententa – Strategia Twoich Zysków
Przyszedłem jako laik obejrzeć BMW, które sobie upatrzyłem. Sprzedawca – robił
to co do niego należało. Sprzedawał. Ukrywał wady samochodu. Mówił tylko o
zaletach w sposób emocjonalny.
Ale ja chciałem nie tylko łagodnego tonu głosu sprzedawcy i bajerowania.
Chciałem podjąć świadomą decyzję. Wypytywałem się. Nie uzyskałem żadnej rady
od sprzedawcy.
Całe szczęście miałem znajomego, który handluje samochodami. Powiedział mi
dokładnie na co mam patrzeć w aucie. Porozmawiał też ze sprzedawcą przez
telefon. Doradzał mi, doradzał i jeszcze raz doradzał.
W rezultacie nauczyłem się sporo o wybranym modelu BMW. Nie kupowałem kota
w worku. Takie pieniądze piechotą przecież nie chodzą i nie leżą na ulicy.
Byłem już bliski podjęcia decyzji, gdy sprzedawca popełnił dwa następne,
ostateczne błędy. Najpierw – nie chciał przyjąć zapłaty przelewem. Brak zaufania.
Chciałem zrobić przelew przy sprzedawcy, a następnie jeszcze wydrukować
potwierdzenie z systemu bankowego.
Niestety. Zależało mi na czasie. W danym mieście nie było mojego banku.
Musiałem jechać do bankomatu i przy użyciu kilku kart (dobrze, że mam tyle kont)
udało mi się wybrać pożądaną kwotę.
Wróciłem do sprzedawcy. Na zakończenie najczęstsza praktyka wręcz mnie
rozsierdziła. Wiesz o co chodzi – wystawianie zmniejszonych faktur. Sprzedawcy
samochodów oprócz podatku dochodowego muszą płacić jeszcze podatek od
czynności cywilno-prawnych w wysokości 2%. Zależy im więc na zmniejszeniu
kwoty faktury.
O to się pokłóciliśmy. Sprzedawca nie chciał pójść na ustępstwo. Wyszedłem z
kupą kasy w kieszeni. Sprzedawca będzie musiał prezentować auto jeszcze raz.
Pamiętaj, klient bardziej ryzykuje od Ciebie. Klient bardziej boi się od Ciebie. Okaż
mu trochę zaufania. Chcesz sprzedać, czy nie? To Ty masz się dopasować do
klienta, a nie klient do Ciebie. Bądź elastyczny.
Oprócz tego: Jeśli negocjujesz z klientem, to miej do niego należyty szacunek. Nie
traktuj go jak idiotę, którego chcesz naciągnąć. Tak właśnie mnie potraktowano.
Przebolałbym stratę w podatku, ale nie mogłem zaakceptować tego, że sprzedawca
ma mnie za frajera. I tłumaczy mi jak się amortyzuje samochód. I kłamie, wprost
kłamie. Naciął się, bo ja jako właściciel firmy, wiem na czym polega amortyzacja
środków trwałych. Pamiętaj: Mów prawdę klientowi, a klient doceni Twoją
szczerość.
© 2007
Ententa
4
Ententa – Strategia Twoich Zysków
Mało kto w biznesie jest całkowicie szczery. Ludzie, którzy mają dobre intencje,
traktują klientów z szacunkiem, jak przyjaciół – wygrywają. Zdobywają serca
swoich klientów. Działaj tak, aby rozkochać w sobie klienta, a klient będzie Cię
uwielbiał. A Ty? Będziesz miał coraz silniejszą pozycję na rynku. Tego Ci życzę.
Pozdrawiam,
Kamil Cebulski
Współwłaściciel firmy Internetowej ESC Poland
Sp. z o.o. (
. W wieku 17 lat wraz
z przyjacielem założył firmę informatyczną. Obecnie
jego firma prowadzi blisko 30 popularnych serwisów
internetowych i sklepów. Po wielkim sukcesie jego
ksiązki "Efekt Motyla" założył Fundację Kamil
Cebulski Business Education (
. Więcej
na jego stronie internetowej
Najczęściej popełniane błędy w ebiznesie i ich rozwiązanie.
Indywidualność
Droga do sukcesu w biznesie to ciągła nauka. Popełnianie błędów i nauka. Na
starcie nic nie umiemy i pragniemy się uczyć. Popełniamy błędy i zdobywamy
doświadczenie, stajemy się coraz lepsi i lepsi. Z biegiem czasu zauważamy u innych
dokładnie takie samo zachowanie jakie my mieliśmy dosłownie kilka lat wcześniej.
Teraz wiemy, że się myliliśmy, wtedy jednak uważaliśmy, że postępujemy dobrze i
w dobrym kierunku.
Jednym z większych błędów jakie widze wśród młodych biznesmenów to próba
stworzenia czegoś, czego jeszcze nie było. Czegoś co odmieni świat i sprawi, że
staną się oni multi milionerami. Dokładnie tak jak na filmach. Kiedy to „dobrzy
bohaterowie” są w pułapce, są wiezieni przez tych „złych”, aż do chwili kiedy ktoś
wpada na super pomysł, aby wyciągnąć wszystkich z tarapatów.
Idąc tym śladem mamy więc do czynienia z niestworzonymi pomysłami na biznes.
Są to przeróżnego rodzaju wariacje serwisów internetowych, ciekawych narzędzi
czy systemów kasynowych, czy usług jakich jeszcze nigdzie nie można spotkać.
© 2007
Ententa
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aureola.keep.pl
  •